FANDOM

GRA
Kangurek Kao
KAO1 (boxart)
Producent: X-Ray Interactive
Wydawca: Cenega Poland, LEM
Data wydania: 23 listopada 2000
Gatunek: zręcznościowa
Kategorie wiekowe: ESRB: E
Platforma: PC, Dreamcast, Game Boy Advance
Nośniki: PC: CD (1)
GBA: kartridż
Wymagania sprzętowe:
  • procesor Pentium II 400 MHz
  • 64 MB RAM
  • karta dźwiękowa
  • akceleratror 3D

Kangurek Kao (ang. Kao the Kangaroo), stylizowany jako Kao Kangurek - pierwsza część z serii Kangurek Kao, wyprodukowana przez firmę X-Ray Interactive i wydana dnia 23 listopada 2000 roku. Pierwotnie pojawiła się na komputery osobiste (PC) oraz na konsole - DreamCast oraz Game Boy Advance.

Historia Edytuj

Kao to młody kangurek pochodzący z Australii. Jest typowym przedstawicielem swojego gatunku choć wyróżnia go wybitna inteligencja i spryt. Najbardziej lubi podróżować, oglądać zachody słońca i płatać figle. Podczas jednego ze swoich wypadów, postanowił odkryć tajemnice pobliskiego lasku. Biegnąc beztrosko przed siebie nagle zauważył niepokojący ruch w przydrożnych krzakach. Kierując się swoją beztroską naturą bez wahania postanowił odkryć tajemnice i zagłębił się w roślinach. Nagle wielka metalowa klatka spadła z drzewa i odcięła mu drogę ucieczki. Ostatnią rzeczą jaką zobaczył była śmiejąca się gęba kłusownika. Chwilę potem zemdlał. Kiedy się obudził zobaczył, że na dłoniach ma rękawice bokserskie i jakiś dziwny gość krzyczał coś o byciu bokserem. Na początku Kao stawiał opór ale kiedy zrozumiał że stanie się wybitnym bokserem może być jedyną szansą ucieczki postanowił ostro trenować. Okazja nadeszła niebawem, kiedy to łowca ucztował po zwycięskiej walce Kao z Rokim Bilbordem i nie zamknął porządnie klatki...

Gra Edytuj

Grę składa się z 5 lokacji: Świat przejściowy (poziomy 1-7), Świat arktyczny (poziomy 8-13), południowy (poziomy 14-19), kosmiczny (poziomy 20-24) i tropikalny (poziomy 25-30). Wraz z kolejnymi poziomami jest nieco trudniej. Każdy Świat różni się klimatem, wyglądem oraz przyrodą. Między światami mamy do pokonania 5 bossów (w tym Huntera).

Gra bardzo wciąga młodych graczy. Uczy logicznego myślenia, zapamiętywania oraz nie występuje w niej przemoc. Niektóre poziomy wymagają dużej zręczności np. labirynty.

W 2000 roku gra była dobra technicznie, miała kolorową, trójwymiarową grafikę oraz dobrą oprawę dźwiękową. Obecnie jednak jest to za mało. Na dzisiejsze czasy grafika tej gry nie jest już taka dobra, a oprawa dźwiękowa nie zachwyca. Minusem jest także brak głosu dla Kangurka Kao. Ale młodszym graczom wcale to nie przeszkadza.

W grze istnieją też kody, dzięki którym gra staje się łatwiejsza, np. nieskończoność żyć, rękawica, chorągiewka oraz parę innych. Kody wpisujemy będąc na mapie poziomów.

W tej grze jest dodatkowy bonusowy poziom, na którym jeździmy snowboardem, który jest odblokowywany po spełnieniu następujących warunków:

- uzbieranie określonej ilości monet, rękawic i żyć (główek Kao) na KAŻDYM poziomie (ilość do uzbierania podane jest w prawej części ekranu będąc na mapie poziomów),

- niewchodzenie na znaki zapytania,

- niewchodzenie do bonusowych poziomów.

Po spełnieniu powyższych warunków, bezpośrednio po ukończeniu poziomu 30 i powrocie na mapę poziomów ten bonus zostaje automatycznie odblokowany.

Lista bossów

Zwiastun gry:Edytuj

Kao the Kangaroo01:07

Kao the Kangaroo

Bbnghk

Więcej z Fandomu

Losowa wiki